Back in Holland!!

6 april 2014 - Amsterdam, Nederland

Inmiddels zijn we al weer ruim 3 weken in Nederland… wat gaat de tijd toch snel!

Onze laatste avond op Fiji hebben we nog even mee mogen maken hoe hard het daar kan regenen, toen we wat wilden gaan eten zijn we echt zeiknat geregend… Aangezien de kleren die we aan hadden in de koffer moesten hebben we ze maar droog geföhnd, je moet toch een beetje creatief zijn ;-)

Toen op tijd naar bed, want om 4.30u ging de wekker… We werden netjes op 6.00u opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Het inchecken ging goed en de koffers werden direct doorgelabeld naar Amsterdam, dus in Sydney en HongKong geen gesjouw meer met de koffers, dat is fijn. Kim’s doel om 3kg aan bagage op Fiji achter te laten was gelukt, want haar koffer woog precies 20kg, die van Anouk was 0,4kg te zwaar, maar ze deden niet moeilijk.

De 5uur durende vlucht van Fiji naar Sydney verliep vlekkeloos, zelfs Kim had geen last van haar oren (complimenten voor de piloot!). In Sydney moesten we 3uur wachten tot onze aansluiting naar HongKong, dus wat gegeten en onze laatste dollars opgemaakt.

Toen ingecheckt voor de vlucht van Sydney naar HongKong, een aardige zit van 9,5uur… Helaas hebben we nagenoeg de gehele vlucht last gehad van turbulentie, halverwege kon de maag van Kim het niet meer aan en werd ze zieker en zieker… Oh wat heb ik me beroerd gevoeld… Anouk had nergens last van…

Eenmaal in HongKong aangekomen hebben we zelfs nog om een dokter gevraagd, maar die was niet aanwezig. Ik zag een vlucht van 13uur naar Amsterdam echt niet zitten. Helaas was het vliegtuig ook nog eens propvol, dus er was ook geen mogelijkheid om alleen te zitten zodat ik wat meer ruimte had. De enige optie was om een latere vlucht te nemen, maar die ging pas 24uur later… En we mochten het land niet in, want daar hadden we de papieren niet voor, dus dat zou betekenen 24uur bij een gate te moeten wachten. Nou dat is ook niets, dus ik dacht dan zien we wel hoe we in Amsterdam aankomen…

Bij het opstijgen was ik nog wat misselijk, maar gelukkig verliep de rest van de vlucht vrij soepeltjes. Anouk heeft redelijk kunnen slapen, Kim iets minder, maar lang leve de films in het vliegtuig… 13uur is gewoon verschrikkelijk lang!

Om 6.30u (NL-tijd) landden we dan eindelijk op Schiphol! We waren zo door de douane heen en we waren toch ook wel opgelucht dat de koffers gewoon met ons meegevlogen waren.  Eenmaal in de aankomsthal werden we opgewacht door onze ouders en als verrassing waren Ilse, Eveline en Karin ook naar Schiphol gekomen, superleuk om iedereen weer te zien!  Gezellig met zn alle koffie bij de Starbucks gedronken!

Rond 9.00u gingen we naar huis, het was wel gek om gedag tegen elkaar te zeggen, je bent zo lang samen geweest en dan gingen we nu allebei een andere kant op, de een naar het westen, de ander naar het oosten…

Helaas is het van nagenieten nog niet echt gekomen… Onze beide oma’s zijn op 22 maart overleden (hoe bizar op dezelfde dag…dat hebben ze vast afgesproken…)

Inmiddels zijn we allebei weer aan het werk, er moet immers weer geld verdient worden voor onze volgende reis ;-)

We willen iedereen bedanken voor het volgen van ons blog en de leuke reacties die we van jullie kregen. Het was elke keer weer een feest om alles te lezen…

Groetjes Kim en Anouk

Home Sweet HomeSAM_3827SAM_3831SAM_3835

1. Jeannette:
    6 april 2014
    Jullie ook bedankt voor het mee beleven van jullie avonturen. Ook allebei sterkte na het overlijden van jullie beide oma's. Zij hebben afgesproken dat jullie eerst rustig thuis konden komen.
    Groet Jeannette
    En ja Kim, Anouk is de pot alweer aardig aan het spekken door veel nachtdiensten te draaien, haar favoriete dienst
  2. Marcia:
    6 april 2014
    Jullie ook heel erg bedankt voor alle geweldige verhalen en natuurlijk de mooie foto's! Zo konden wij jullie reis echt heel goed volgen en leek het net of wij er ook een beetje bij waren)!

Allebei sterkte na het overlijden van jullie oma's. Dat hebben ze echt met elkaar afgesproken!

Nu weer sparen voor de volgende reis!

Groetjes Marcia
  3. Soraya:
    Hey lieve meiden,

Wederom kippenvel door jullie stukje.....en ik had het al koud hier op de 4e! Bedankt! haha!
    Kim heb ik al gesproken maar ook voor Anouk bij deze gecondoleerd.
    Het nagenieten is idd anders gelopen dat gewenst maar dat komt wel.......even alles laten bezinken......als jullie na een poosje samen foto's gaan kijken kunnen jullie vast genieten, lachen en terugblikken op een waanzinnige reis.
    Bedankt dat we een klein beetje mochten meegenieten!

Lezen jullie in september met mij mee?! haha!

Veel liefs van Soraya
  4. Doortje:
    7 april 2014
    Bedankt voor alle gave verhalen. En wat een mooie foto's!